زمان شناسی؛ کلید حل بسیاری از مشکلات در تمام جنبه‌های زندگی است، مخصوصا کمپین‌های رسانه‌ای که به شدت وابسته به زمان هستند. اغلب تیم‌های روابط عمومی معتقدند اگر بتوانند داستان های خود را به موقع به اشتراک بگذارند، موفق‌تر خواهند بود. در برخی موارد، این موضوع به سادگی قابل حل است. به عنوان مثال، زمانی‌که شما خبر راه‌اندازی محصول جدید، استفاده از یک تکنولوژی و یا سرمایه‌گذاری روی شرکت را دارید به سادگی می‌توانید آن‌ها را پوشش دهید، چون به اندازه‌ی کافی جذاب هستند.

با این حال، هر شرکتی اغلب اوقات خبرهایی را پوشش و توزیع می‌کند که جذابیت نداشته و با اقبال عمومی روبه‌رو نمی‌شوند؛ در چنین شرایطی بسیار مهم است که اخبار کسب‌وکار شما بروز و مرتبط با اتفاقات روز باشند. شما می‌توانید همه جورخبری را توزیع کنید اما نکته‌ی مهمی که باید به یاد داشته باشید این است که اخبار شما باید مورد علاقه‌ی رسانه‌ها باشد. بنابراین شما نیاز دارید راهی بیابید که داستان شرکت‌تان را با اخبار روز ادغام کرده و توجه رسانه‌ها را به خود جلب کند. خوش‌بختانه راه‌های بسیاری برای گفتن به موقع داستان کسب‌وکارها وجود دارد که در ادامه به ۳ ایده‌ی جالب آن اشاره می‌کنیم.

ساخت تقویم مناسبت‌هایی که مرتبط با برند شما است

گاهی اوقات داستان‌ها و خبرهای شرکت شما فقط با دنبال کردن تقویم و دیدن وقایع مهم آن قابل طراحی است. به عنوان مثال، یکی از شرکت‌ها، محصول خود را تولید کرده و برای اعلام عمومی به دنبال پوشش خبری آن بود؛ اما می‌خواست در یک روز خاص این کار را انجام دهد. لذا حدود ۱۴ روز برای عمومی کردن خبرش صبر کرد تا خبری که منتشر می‌کند متناسب با مناسبت‌های تقویم شود. این موضوع تاثیر بسیار زیادی در پوشش رسانه‌ای گسترده‌تر برند موردنظر داشت. زمانی که شما از قبل نسبت به تاریخ‌ها و وقایع تقویم اطلاع دارید می‌توانید خبرهای خلاقانه‌تری خلق کنید.

داستان خود را با اخبار داغ جهان تطبیق دهید

اگر اخبار شرکت شما به‌روز نیست، می‌توانید بر موج داستان‌ها و اتفاقاتی که در سراسر جهان در حال رخ دادن است سوار شوید. روزانه اتفاقات بسیار بزرگی در جهان در حال رخ دادن است که می‌توان از ادغام آن‌ها با داستان‌های شرکت به نتایج فوق‌العاده‌ای دست یافت. اگر شرکت شما اخباری برای به اشتراک‌گذاری ندارد، برند یا ماموریت خود را به آن رویدادها یا وقایع متصل کنید و اخباری هیجان‌انگیز ایجاد کنید.

به فرهنگ‌ها یا باورهای خاص متصل شوید

یکی از رایج‌ترین روش‌هایی که اغلب برندها برای کمپین‌های خود به کار می‌برند استفاده از فرهنگ‌ها و باورهای باارزش است، اگر شما خبر جدیدی در دست ندارید می‌توانید با کارهای خیرخواهانه و یا باارزش خبرهای مناسبی تولید کنید. چنین خبرهایی می‌‌توانند پوشش خبری گسترده‌ای نیز دریافت کنند. از این به بعد هر زمانی‌که به دنبال نوشتن داستانی برای جلب‌توجه رسانه‌ها بودید، اهمیت مدیریت زمان را در ذهن داشته باشید. آخرین اخبار و روندهای روز را بخوانید و سپس چند زاویه‌ی دید مناسب که به برند شما مرتبط می‌شوند را یادداشت کنید. جلسات طوفان فکری با اعضای تیم خود برقرار کنید و تصمیم بگیرید که کدام نظرات بیشترین تاثیر را روی اهداف شما دارند.


از مجموع 2 رأی

فاقد نظر